<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2332949800371557070\x26blogName\x3dasyraf+abdul+majid%E2%84%A2%C2%AE\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://asyrafabdulmajid.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://asyrafabdulmajid.blogspot.com/\x26vt\x3d5008593980073849889', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
diri aku sekarang....{11:47 PM}
Sunday, October 31, 2010

hari ini hari yang agak membosankan aku..
nothing happen...
hujan pagi tadi,
masih meninggalkan kesan sehingga tengahari ini...
aku dalam kesejukan..
angin dingin terus memasuki pintu rumahku...
aku cuba untuk melelapkan mata..
aku tak mampu...
aku kesunyian...
rakan serumahku semuanya sudah enak di buai mimpi...
aku keseorangan...
hanya lagu a7x kegemaranku menemani aku
handphone aku sudah lama tidak menerima mesej 
dari sesiapa...
sunyi hidupku...
tiada siapa yang menemani..
adapun hanya laptop....
online tidak cukup untuk membuatkan aku berasa riang...
bosan...
dalam hidup aku hanya ada
family,
kawan,
kakak angkat,
nak keluar, transport pun tiada..
makan pun belum lagi..
duit....?
hmmm.....
faham2 jelah...
apa yang aku nak buat?
duduk rumah....
bosan...bosan...bosan....
aku bukan jenis reti duduk diam...
berat hati nak bercerita..
tapi,
tak apalah...
aku pendam....
sebab aku dah luahkan dalam post yang lalu...
apa yang aku nak buat ni...?
hmm...
nanti aku fikirlah...






kesengsaraan.......!{5:43 AM}
Thursday, October 28, 2010

huh...
final exam....
hmmm.....
sem lepas mse nak final,
aku oke je...
tapi.......
sem ni pelik laa...
bukan pelik pe.....
aku hmpir hilang 1 nikmat Allah....
TIDUR
Allahuakbar......
kenapa laaa aku di uji sebegini?
 hmm...
mybe aku da byk dose...
xpe la....
aku terima....
nak djadikan cerita cmni laa...
hari ahad, aku bangun tido pkol 1230tghari..
biasa laa hari ahad..
n_n
isnin 2, aku da stat final...
so, stadi laa...
smbil mnyelam minum air..
aku main fb, PES....
aku stadi malam 2...
jam da pkol 2pg...
tapi still xbole tido....
cuba utk tido,
tp xboleh gak...
dlm pkol 4 5 pg,
ak g lpk kdai mamak...
subuh menjelang,
balik utk solat subuh...
pkol 8pg, exam bermula...
habis je 2 paper pg n ptg 2..
balik laa kerumah...
still x boleh tido...
pkse pnye pkse,
dapat pon tido...
itupun hmpir
36 JAM
ak x tido...
semalam.....
ak x ingt pe yg da jd..
kenape???
sebab ak rase da 
48JAM!
ak xtido....
hri ni cmne plak?
hmm....
xbrani nak cakap....
juz,
TUNGGU DAN LIHAT!

renungkanlah....{3:19 AM}
Wednesday, October 27, 2010

Jika kamu memancing ikan....

Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu....


Janganlah sesekali kamu lepaskan ia ke dalam air begitu saja....


Karena ia akan sakit oleh karena bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup.






Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang...


Setelah ia mulai menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya....


Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....


Karena dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatmu....




Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula....


Akhirnya ia dibuang....


Sedangkan jika kamu coba membaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....




Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, terimalah seadanya


Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....


Anggaplah dia manusia biasa.


Apabila sekali dia melakukan kekhilafan bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu kecewa dan meninggalkannya.


Sedangkan jika kamu memaafkannya boleh jadi hubungan kamu akan terus hingga ke akhirnya....




Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu.


Mengenyangkan. Berkhasiat.


Mengapa kamu berlengah, coba mencari makanan yang lain..


Terlalu ingin mengejar kelezatan.


Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya.


Kamu akan menyesal.




Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang kamu pasti membawa kebaikan kepada dirimu.


Menyayangimu. Mengasihimu.


Mengapa kamu berlengah, coba membandingkannya dengan yang lain.


Terlalu mengejar kesempurnaan.


Kelak, kamu akan kehilangannya apabila dia menjadi milik orang lain


Kamu juga yang akan menyesal

aarrgghhh..!!{7:37 AM}
Monday, October 25, 2010

hari ini, bersamaan hari isnin
25/10/2010.....
ya, masanya tiba lagi.....
masa yang ditunggu-tunggu dan sangat dinantikan oleh semua pelajar..
termasuk aku.....
FINAL EXAMINATION!!!
HA??? dah mula ke??
sejak semalam, aku lakukan persediaan
bangun tidur pada 12tengahari....
dan melakukan aktiviti seharian sebagai seorang yang bujang...
malamnya, aku dan housemate aku mula study...
memang standard ktorang study last minute...
seorang demi seorang tumpas di buai mimpi...
aku pun mula mengantuk...
aku cuba untuk melelapkan mata...
semakin dicuba, makin susah...
aduhaiii...
lantas, aku terus mencari tikar sejadah...
melakukan amalan sunat yang di ajar oleh ayahku...
sesudah itu, aku kembali menyambung usaha ulangkaji....
hari makin terang...
ktorang semua bersiap untuk menghadapi peperiksaan...
pada masa yang sama, aku bertanya kepada mereka....
'hari ni final ke???'
soalan cepu emas itu disambut dengan hilai tawa....
memang niat untuk melawak pun...
akan tetapi, aku sangat merasakan....
semester ni sangat pendek....
4 bulan tempohnya, sangat tidak mencukupi untuk aku belajar..
tapi tak apalah..
oleh itu, aku ingin meminta maaf sekiranya aku ada buat salah..
terkasar bahasa, terlebih gurau, dan lain2 lagi..
aku harap, kita semua akan memperoleh kejayaan dan 
meramaikan lagi jumlah penerima Anugerah Dekan...
sekian, wassalam....

aku di pekan Baling...{11:08 AM}
Saturday, October 23, 2010

assalamualaikommm!!
wahh, lama aku tak update...
bukan pe, xde mase
papehal aku de cite nak kongsi
(itupon kalau de yg nak baca r)
hari ni hari aku baru balik dari rumah member ak..
orang Baling, Kedah
aku da 4 5 kali sebenarnye g sane,
cuma xsmpat nak jalan2 kt situ je
so, 4 malam aku kat sana,
malam pertama
aku macam biasa, baru sampai sana
member aku nak lepak ngan member dia
bukan aku xknal pon..
hahaha
pkol 11lbey ak sampai sana,
lepak2 kat tepi sungai sambil
ehem2.....
takkan nak cite kot..bahaya..
hahha
lepas dari 2 aku balik r ke rumah dia..
esoknye bgon petang...
adoyyyy
malam tu aku keluar lagi, lepak lagi...
bukan lepak saja,
aku g cari wifi..
nak buat re-test..
nyusahkan betol..
tapi xpe, final pnye psl...
lepas 2, pulanglah aku ke rumah...
malam esoknye lagi,
aku keluar lagi..
lepak...
tapi yang ni lain cket..
masa 2 aku tgh lepak kt 1 port ni..
tmpt ni mmg gelap..
nga syok2 dok2,
dtg laa 2 bjik moto ni..
adoiiii kacau betol laa...
nak tau sapa??
biase laa 2, orang dengki..
polis ronda..
xley tgk org senang..
dtg dgn kereknye, dorg brtnye..
'korang buat pe dlm gelap ni ha??'
ktorg pon mmbalas dgn kereknye,
'lu pahal??' 
haahaha
(gile aku nak ckp cm2? xpsl2 msok lokap)
ktorg pon brkata,
'xde pe bang, dok lepak saja jaa...'
so, cm bese r, 
dowg mnx ic..
aku jadi pelik, ble dowg tnye aku
'ko owg joho ke?'
pe laa nye tongong polis 2...
kt ic aku da tntu2 laa tulis alamat joho..
aku nak betah lagi pon malas laa
coz aku bukan owg joho pon..
kt no ic da tntu2 laa de tulis 05 kat tgh2nye...
n9 laa 2..
lepas tu sowg ni ckp..
'mate ko len macam je ni...kene ice ke?'
aku laahai..ketaq gk sbnanye..
coz mmg aku de wat salah pon time 2..
dowg je xtw..
so, aku dgn gentlenye brkate...
'eh, mana da...xmen laa bnde2 cmni'
dia pon kte nak wt urine test kt aku..
ahh..aku pdulik pe..nak test, test r..
bkan aku amek pon..
bile aku da ckp cm2, dy pon cm tragak2 je nak wt..
ckp pnye ckp, dowg pon blah...
fuhh..legaaa...
kalo x, naya 1 kampong bhai...
hahahaha
2 laa pnglaman aku kt pekan Baling...
kecik tapi...
hahahaa
korang pkir laa sndri..

Ini adalah saya!
tersebutlah kisah seorang aku yang hidup kat dunia... nama diberi, Muhammad Nur Asyraf bin Abdul Majid muncul didunia ni pada 01/03/1991 asal dari Seremban, dan secara otomatiknya, aku orang Negeri Sembilan! haha Masih lagi belajar, dah nak habis dah pun... aku tanak cite banyak2 kat sini, kalau nak tau banyak lagi, aku ada FB korang boleh add, ada ruang untuk komen, dipersilakan banyak tanya..



Meh sini cakap!
.

tinggalkan link anda untuk di promote
Asyraf Abdul Majid@FB
Sis Fana FB
Sis Fana blog
link Sis Dyla FB
Sis Nina FB
link
link
link

cerita lama lama
August 2010
September 2010
October 2010
November 2010
January 2011
February 2011
March 2011
April 2011
June 2011
August 2011
October 2011
December 2011
January 2012
February 2012